Pranayama je del jogijske tradicije, in je usmerjena na kontrolo dihanja. Cilj pranayame je povezati telo in um. Vaše telo obogati s kisikom in odstranjuje telesne toksine. Poznamo različne tehnike dihanja. V tem članku vam bom predstavila osnovno dihanje. Pranayamo lahko izvajamo tudi med vadbo yoge ali med meditacijo.

Prana je življenjska sila, vitalni dih zaradi katere smo zavestni in pri zavesti. Ko življenjska sila zapusti telo, telo zapusti tudi zavest – telo postane disfunkcionalno in človek lahko umre. Ena izmed manifestacij prane je dihanje. Zavest je izvor, prana je sila in dihanje je dejanje. S pranayamo nadzorujemo gibanje prane.

Druga manifestacija prane je čista percepcija. Subtilna vibracija prane je odgovorna za občutke, čutenja in čustva. V čustvenem stanju prana postane iregularna in vznemirjena. Če harmoniziramo prano skozi pranayamo, ravno tako harmoniziramo misli, občutke in čustva.

Pranayama ima veliko pozitivnih učinkov. Naj naštejem nekaj izmed njih:

  • Zmanjšuje stres
  • Izboljšuje kvaliteto spanja
  • Izboljšuje spomin
  • Regulira krvni tlak
  • Izboljšuje funkcijo pljuč
  • Izboljšuje kognitivne funkcije
  • Pomaga pri odvajanju od različnih odvisnosti

Kako vadimo pranayamo?

  • Vedno na prazen želodec ob mraku ali sončnem vzhodu (sandhi kala)
  • Usedite se vzhodno ali severno v udoben položaj
  • Bodite pozorni, da so glava, vrat in prsa v ravni liniji in hrbtenica raztegnjena
  • Na desni roki upognite kazalec in sredinec, tako da se z blazinicama dotaknete dlani (Vishnu Mudra). Palec mora biti ločen od ostalih prstov, prstanec in mezinec pa sta skupaj.
  • Zaprite oči ob vdihu in odprite oči ob izdihu. Ko oči zaprete se prana in energija obrne navznoter in tako umirja um.

ANULOMA VILOMA PRANAYAMA (IZMENIČNO DIHANJE SKOZI NOSNICE)

  • Nežno zaprite desno nosnico z desnim palcem
  • Nežno vdihnite skozi levo nosnico. Z zrakom najprej napolnite trebuh, zadržite dih za nekaj trenutkov, nato nežno zaprite levo nosnico z prstancem in mezincem desne roke, sprostite desno nosnico in izdihnite nežno in počasi zrak iz telesa.
  • Izdih mora biti dvakrat daljši kot vdih. Po celotnem izdihu zadržite prazno dihalno pot nekaj trenutkov, nato pa ponovno vdihnite čez desno nosnico. Desno nosnico po vdihu zapremo.
  • Nekaj trenutkov zadržimo vdih in nato odpremo levo nosnico in počasi izdihnemo zrak.

Ta pranayama čisti vseh 720000 mističnih praničnih poti in uravnoteži yin in yang princip, moško in žensko energijo, lunarno in solarno energijo ter levo in desno stran možganov. Predvsem umirja vata došo.