November je tipičen Vata mesec. Kako to zaznamo na našem telesu? Koža postane suha in hrapava, hladno nam je, lahko se pojavijo težave s sklepi, lahko se pojavi celo zaprtost.

In kako lahko negativen vpliv vate zmanjšamo s prehrano?

V tem obdobju se nam že naravno poveča apetit po toplih juhicah, toplem kruhku, pečeni buči in drugi gomoljni zelenjavi. Hranljivi, topli, visoko proteinski obroki, ki vsebujejo zdrave maščobe in začimbe, ki grejejo in spodbujajo, ohranjajo notranjo vlažnost telesa in nas tudi umsko umirijo in prizemljijo. Okusi, ki prevladujejo v prehrani, naj bodo  sladki (sladka gomoljna zelenjava), kisli (citrusi) in slani okusi (uporabljajmo zgolj pravo himalajsko sol), saj le-ti ohranjajo vata došo v ravnotežju:

  • Uporabljajte ghee, prečiščeno maslo, za peko in kuho (lahko tudi nekoliko več, kot v drugih mesecih leta).
  • Za zajtrk si pripravite kuhane žitarice. Primerni so ovseni kosmiči, tapioka, krema iz riža ali pšenice.
  • Kosila in večerje naj vsebujejo zelenjavo, kuhano na pari, žitarice kot so riž ali kvinoja. Juhe oziroma prikuhe naj bodo dnevni spremljevalec, kot predjed ali pa samostojna jed.
  • Ta čas je primeren tudi za uživanje mlečnih izdelkov, oreščkov in semen
  • Pri izbiri živil bodite pozorni na vašo osnovno došo. Poznamo sedem tipov (vata, pitta, kapha, vata/pitta, kapha/pitta, vata/kapha, vata/pitta/kapha) in jo določimo na ajurvedskem pregledu (vsak izmed nas ima za osnovno konstitucijo določeno kombinacijo doš in zato tudi edinstveno, individualno prehrano).