November je čas toplih oljnih masaž, gomoljne zelenjave, oreščkov in semen. Zima je suh in mrzel del leta, v kateri prevladuje Vata dosha, zato moramo izbirati pravilna živila, pravilno pripravo živil in aktivnosti, ki nas ogrejejo, navlažijo, naoljijo in prizemljijo. Rezultat napačne izbire živil in aktivnosti je suha koža, suhost pa lahko prodre v naš prebavni in respiratorni trakt, kar lahko povzroči resne težave.

ZMANJŠAJTE VPLIV SUHEGA ZIMSKEGA VREMENA

Pravilna izbira živil pozimi je le ena izmed naravnih strategij za zaščito prebavil pred mrazom in zasušitvijo, izbirati moramo hrano, ki prebavni trakt mehča, greje in nežno vlaži. Bodite pozorni na količino zaužitih vlaknin, da spodbudite delovanje prebavnih funkcij in podprete delovanje imunskega sistema. Posezite po namočenih ovsenih kosmičih, mletem lanenem semenu ali chia semenih. Začnete lahko s tem, da vsako jutro zaužijete eno žlico namočenih mletih lanenih semen.

POVEČAJTE NOTRANJI PREBAVNI OGENJ

November je čas za gomoljno zelenjavo, zimske buče, stročnice, žitarice, oreščke, semena in zelenjavo, kot je zelje in ohrovt. Vsa ta živila so težje prebavljiva v primerjavi z živili poleti ali spomladi, zato potrebujemo močnejšo prebavo. V želodcu se nahaja klorovodikova kislina (HCl), ki pomaga pri prebavi težje prebavljivih proteinov. Veliko ljudi ima težave s prebavo ravno zato, ker izločajo premalo kisline. Ravno tako je pomemben encim amilaza. Brez amilaze težko prebavljamo pšenico. Danes je pomanjkanje encima amilaze povezana z  alergijo na pšenico. Poskrbite za primeren vnos beljakovin in maščob. Za kuho in peko uporabljajte ghee (prečiščeno maslo), in dodajajte na koncu kuhanja olivno olje. Pojejte več oreščkov, semen in stročnic.

VZEMITE SI ČAS ZA POČITEK

Ko dnevi postajajo krajši, se telesni parasimpatični živčni sistem prilagaja kratkim dnevom in daljšim nočem. Spremembe ciklusa zahtevajo več spanja, zato pojdite spati do 22. ure zvečer.

POMEMBNE SO AKTIVNOSTI ZA MANJŠANJE STRESA V ZIMSKEM ČASU

  • Dnevna masaža z toplimi olji
  • Meditacija
  • Jogijske vaje (Pozdrav soncu)